🎓 L'aliança educativa d'humor i resiliència es presenta a Nova Orleans

La professora dels graus d'Educació de la nostra universitat i membre del grup TRIVIUM d'investigació, Andrea de Carlos, participa en aquests dies en la Conferència Anual de la Society for Affective Science (SAS), que se celebra a la ciutat estatunidenca de Nova Orleans.

Fecha: diumenge, 03 de de març de 2024 a las 16:00h

L'aliança educativa d'humor i resiliència es presenta a Nova Orleans

La professora dels graus d'Educació de la nostra universitat i membre del grup TRIVIUM d'investigació, Andrea de Carlos Buján, participa en aquests dies en la Conferència Anual de la Society for Affective Science (SAS), que se celebra a la ciutat estatunidenca de Nova Orleans.

Aquesta docent i investigadora té una presència doble en el programa d'aquesta conferència internacional. D'una banda, com a ponent de la 'flash talk' titulada 'Sense of Humor in Primary Education: A Tool for Creating Resilient Educational Environments'. Per un altre, forma part de la secció de pòsters científics, on presenta una infografia en la qual s'exposen els conceptes de la seva intervenció. En aquest póster figuren també com a autors el director del del grup TRIVIUM, Marcin Kazmierczak, la profesora d'estadística de la nostra universitat, Vanesa Berlanga, y la professora de Unidistance Suisse, Andrea Samson.

La xerrada i el pòster versen sobre algunes de les troballes i aportacions derivats dels treballs que Andrea de Carlos Bulán ha realitzat durant els últims anys en el context del projecte d'investigació 'Foment de la resiliència en l'educació primària: innovació i formació contínua del professorat' (ANDREIA).

D'aquesta manera, els assistents a la conferència anual de SAS han tingut ocasió de conèixer les seves indagacions sobre la utilitat educativa del sentit de l'humor, la relació entre sentit de l'humor i resiliència, la translació d'aquesta aliança a l'entorn educatiu i la possibilitat de desplegar un programa de foment de la resiliència a les aules basat en l'ús de l'humor amb una perspectiva educativa.

Així mateix, la presentació d'aquesta professora al·ludeix als instruments de mesura de la presència d'aquests conceptes en l'alumnat de Primària. Entre ells, un qüestionari dissenyat ad hoc per calibrar l'ús del sentit de l'humor com a estratègia d'afrontament en estudiants de l'últim cicle de Primària. En aquest sentit, també s'inclou una referència a les dades resultants de l'aplicació d'aquests qüestionaris en els centres escolars participants en el projecte ANDREIA.

L'aliança educativa d'humor i resiliència es presenta a Nova Orleans